Elizabeth Arden
Legendaarinen innovaattori ja väsymätön yrittäjä Elizabeth Arden perusti amerikkalaisen kauneusteollisuuden yli vuosisata sitten. Syntymänimeltään Florence Nightingale Graham matkusti Kanadan maaseudulta New Yorkiin, jossa hän avasi ensimmäisen Red Door -salongin Fifth Avenuella vuonna 1910. Elizabeth Ardenin perusajatus oli, että kauneuden ei pitäisi tarkoittaa pelkkää meikkiä vaan tieteen ja luonnon välistä älykästä yhteistyötä naisen luonnollisten vahvuuksien kehittämiseksi. Elizabeth Arden eli mantransa mukaan: "To be beautiful is the birthright of every woman."
Nordicfeelin valikoimasta löydät Elizabeth Ardenin arvostettuja korkealaatuisia ja innovatiivisia ihonhoitotuotteita, meikkejä ja tuoksuja.
Elizabeth Arden on luonut mm. kulttimaisen Eight Hour -voiteen, jossa on runsaasti korjaavia ominaisuuksia, ja joka on oikea monitoimituote. Elizabeth Ardenin myydyimpiä tuotteita ovat myös Green Tea -sarjan ihanan kermainen ja kosteuttava vartalovoide. Verkkokaupastamme löydät laajan valikoiman Elizabeth Ardenin hoitavia yö- ja päivävoiteita, seerumeita ja kasvojenpuhdistusaineita eri ihotyypeille.
Elizabeth Arden
Vuonna 1910 Elizabeth Arden avasi ovet ensimmäiseen kylpyläänsä, Red Door Salooniin, perinteikkäällä New Yorkin Fifth Avenuella USA:ssa. Hän oli aikansa naispuolinen uranuurtaja, sekä kauneudenhoitoteollisuudessa että yrittäjänä. Elizabeth Arden oli ensimmäisten joukossa yhdistämässä tieteellisiä innovaatioita luonnollisten raaka-aineiden kanssa saadakseen parhaat hoitavat ominaisuudet tuotteisiinsa. Hänen tavoitteensa oli auttaa naisia saamaan terve ja raikas iho ja tarjota heille ylellistä hyvinvointia sekä ulkoisesti että sisäisesti.
Elizabeth Ardenille oli tärkeää, että naiset tuntevat itsensä vahvoiksi, hoitavat itseään ja voivat hyvin. Hänen näkemyksensä mukaan se koski sekä ulkoista että sisäistä hyvinvointia. Hän kehotti naisia olemaan tarkkana ihon kosteuttamisen kanssa, välttämään auringon vahingoittavia vaikutuksia ja suositteli harrastamaan joogaa päivittäin rauhan ja tasapainon saavuttamiseksi.
Yksi yrityksen suosituimmista ja menestyneimmistä tuoksuista kautta aikojen, Red Door, on saanut nimensä kuuluisien salonkien upeiden punaisten ovien mukaan. Elizabeth Arden ajoi hyvin paljon naisten oikeuksia. Eräässä tilaisuudessa hän marssi yhdessä 15 000 naisen kanssa, joilla kaikilla oli punaista huulipunaa, läpi Fifth Avenueta kiinnittäkseen huomiota naisten oikeuksia koskeviin kysymyksiin. Koko joukko käveli sisään hänen punaisesta ovestaan Red Door Salonkiin. Tästä punaisesta ovesta on tullut yrityksen symboli, ja se on nykyään yrityksen logossa ja useimmissa Elizabeth Ardenin tuotepakkauksissa. Vuonna 1946 Elizabeth Ardenista tuli ensimmäinen nainen Time Magazinen kannessa.
Nuori Elizabeth Arden kiinnostui tieteeseen perustuvasta kauneudenhoidosta ja kosmetiikasta työskennellessään kirjanpitäjänä E.R. Squibb Pharmaceuticals Companyssa, nykyään Bristol-Myers Squibb, joka on yksi maailman suurimpia maailmanlaajuisia lääkeyrityksiä. Lumoutuneena hän vietti tunteja yrityksen laboratoriossa ja oppi paljon ihonhoidosta. Hän matkusti Pariisiin oppiakseen uusimmat kauneudenhoidon trendit ja tekniikat. Elizabeth Arden esitteli salongeissaan myös uuden käsitteen ”makeover” ja oli ensimmäinen kauneudenhoitoteollisuudessa, joka kehitti henkilön ihonsävyn kanssa yhteensopivan meikkivoiteen.
Elizabeth Ardenin yrittäjyys, osallistuminen naisten oikeuksia koskeviin kysymyksiin ja hänen näkemyksensä kauneuden ja hyvinvoinnin alalla tuntuvat vielä tänä päivänä yhtä oleellisilta kuin sata vuotta sitten. Korkea laatu, hoitavat ominaisuudet ja raikkaus ovat tunnusomaista Elizabeth Ardenin tuotteille, jotka ovat olleet osana tuotemerkin menestystä kohta vuosisadan ajan. Me Nordicfeelillä toivomme, että tulet löytämään monta uutta suosikkia Elizabeth Ardenin ajattomasta tarjonnasta ja olemme vakuuttuneita, että sekä sinä ja että ihosi tulette iloitsemaan tuotteista pitkän aikaa.